Prag Halvmaraton 2024

Årets første Superhalfs, da Lissabon valgte at flytte løbet en uge på et tidspunkt, hvor jeg havde booket både flyver og hotel og inviteret min dejlige hustru med på turen. Blev det besluttet at Lissabon skulle være i 2025.

Første besøg i Prag og hold nu Kæ.. en dejlig by. Nem/hurtig at komme til, smuk, billig og søde mennesker.

Min løbebror og jeg tog fra København fredag morgen kl. 07:00 og landede i Prag ca. 08:15. Vi havde booket transport fra lufthavnen til hotellet på forhånd, så vi skulle bare finde chaufføren og så afsted til hotellet. Vi fik afleveret bagage og så lidt hurtig morgenmad inden vi begav os mod stedet hvor vi skulle hente vores startnumre.

På Expoen var der en del udstillere, men vi valgte ikke at købe noget her, selvom køen til udlevering af startnummer var lang, så hyggede vi os med snak og grin i stedet for.

Fredagen gik med at opleve den fantastiske by og suge alle indtrykkene ind og bare få en på opleveren. Vi havde aftalt at vi ikke som Barcelona skulle gå for meget, men igen blev vi revet med og gik hele dagen og en del af aftenen.

Lørdag morgen og racedag. Morgenmaden blev indtaget på hotellet, hvor vi faldt i snak med et par andre løbere og udvekslede erfaringer m.m.

Afsted mod start. Vi havde besluttet at gå de ca. 3 kilometer til start, da vejret var godt, Ca. 20 grader og overskyet.

Vi ankom ca. 1 time før løbet skulle skydes i gang, så vi gik bare rundt i området og hyggede inden start.

Ca. 09:45 var vi klar i startblokken. Nu forsvandt de sidste skyer og solen skinnede fra en skyfri himmel, så vi vidste at det ville blive hårdt.

Brian skulle løbe Berlin dagen efter, så vi havde besluttet at turen her skulle foregå i sightseening tempo og bare nyde det. Desværre havde Brian lidt problemer med tørhed i munden og måtte stoppe flere gange undervejs, så ved 12 km, skiltes vores veje og jeg løb i mit eget tempo.

Ruten var lagt i byen og da Prag bl.a. er kendt for deres sporvogne, var der en del skinner og ikke mindst brosten der skulle forceres.

Varmen har aldrig været min ven og specielt når vi kommer fra kolde og fugtige Danmark. Det skulle da også vise sig at jeg ikke var klar til dagen. 3 uger med skader op til løbet og den dræbende varmen gjorde at jeg fra 18 km måtte sætte farten ned og ind imellem gå. Ved ca. 20 km kom Brian op til mig i gen og vi luntede den sidste km i mål.

Tiden var på ingen måde noget at råbe hurra for, men vi kom igennem.

Vi gik tilbage til hotellet og tog et hurtigt bad, da Brian skulle med bus videre til Berlin.

Jeg brugte resten af dagen på lidt mere sightseening og så tidligt i seng, da jeg søndag morgen kulle tidligt op og hjem.

Expo – ***

Start – ***

Rute – ***

Gennemførelse – ****

Mål – ***

Billede taget af den officielle fotograf af Brian og jeg på vej til start